ພື້ນທີ່ຂອງສະມາຊິກ

Ministry of Justice Lao PDR
ຝຶກອົບຮົມ ຜູ່ປະສານງານວຽກງານຈົດໝາຍເຫດທາງລັດຖະການ ສຳລັບ 8 ແຂວງພາກເໜືອ
ເຜີຍແຜ່ວຽກງານຄຸ້ມຄອງຈົດໝາຍເຫດທາງລັດຖະການໃຫ້ ກົມກົດໝາຍ ກະຊວງປ້ອງກັນປະເທດ
ການພົບປະ ແລະ ປຶກສາຫາລືວຽກງານຈົດໝາຍເຫດທາງລັດຖະການທີ່ ແຂວງຫຼວງພະບາງ
ການພົບປະ ແລະ ປຶກສາຫາລືວຽກງານຈົດໝາຍເຫດທາງລັດຖະການທີ່ ແຂວງອຸດົມໄຊ
ການພົບປະ ແລະ ປຶກສາຫາລືວຽກງານຈົດໝາຍເຫດທາງລັດຖະການທີ່ ແຂວງບໍ່ແກ້ວ
ກອງປະຊຸມປຶກສາຫາລືກ່ຽວກັບວຽກງານຈົດໝາຍເຫດທາງລັດຖະການທີ່ ແຂວງ ອັດຕະປື
ການພົບປະ ແລະ ປຶກສາຫາລືວຽກງານຈົດໝາຍເຫດທາງລັດຖະການທີ່ ແຂວງເຊກອງ
Bootstrap Slider

 

ສົ່ງ ຄໍາຄິດເຫັນ ຕໍ່ຮ່າງນິຕິກໍາ:

(ຮ່າງ) ຂໍ້ຕົກລົງ ວ່າດ້ວຍ ການສ້າງຕັ້ງ ແລະ ຄຸ້ມຄອງຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າ ຂອງນິຕິບຸກຄົນຕ່າງປະເທດ ຢູ່ ສປປ ລາວ

ສ່ວນທີ່ໝາຍດ້ວຍ * ຈໍາເປັນຕ້ອງມີຂໍ້ມູນ

(<=5MB)

 

ລາຍການ ຜູ້ທີ່ໄດ້ສົ່ງ ຄໍາຄິດເຫັນ

ສະແດງ 1-5 ຂອງ 5 ຜົນທີ່ໄດ້ຮັບ.
ຊື່ຄໍາເຫັນເລືອກ ຟາຍ
ນາງ ມົນມະນີ ຢາການາກິ
06-04-2018 14:40:16
1. ໃນມາດຕາ 8 ເຫັນວ່າຄຳສັບໃນຂໍ້ 3 ບໍ່ສອບຄ່ອງ, ຄວນປ່ຽນຈາກຄຳວ່າ ທຶນຈົດທະບຽນ ມາເປັນທຶນໝູນວຽນ; 2. ໃນມາດຕາ 11 ຂໍ້ 3 ທີ່ລະບຸວ່າ ພະນັກງານປະຈຳຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າ ທີ່ເປັນຕ່າງປະເທດ ບໍ່ເກີນ 2 ຄົນ ແມ່ນລວມທັງ ຜູ້ທີ່ເປັນຜູ້ຕາງໜ້າຫຼືບໍ່, ແລະສາມາດຫຼາຍກວ່າ 2 ຄົນໄດ້ບໍ່; 3. ໃນມາດຕາ 7 ເອກະສານປະກອບທັງໝົດ ສາມາດຍື່ນເປັນພາສາລາວຫຼືເປັນພາສາໃດ ໃຫ້ລະບຸ, ແລະຖ້າສາມາດເປັນພາສາຕ່າງປະເທດ ແມ່ນຕ້ອງປະກອບເອກະສານຢັ້ງຢືນການແປພາສາລາວຫຼືບໍ່ ໃຫ້ລະບຸ; 4. ແລະ ສາມາດໂອນທຸລະກິຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າໃຫ້ແກ່ບໍລິສັດອື່ນໄດ້ຫຼືບໍ່ ໃຫ້ລະບຸຕື່ມ.
ທ່ານ ລັງສິດ ຖານະສຸກ
06-04-2018 14:33:38
ບົດຄົ້ນຄວ້າດ້ານວິຊາການ ຮຽນ: ທ່ານຫົວໜ້າກົມພັດທະນາການບໍລິຫານລັດ ກະຊວງພາຍໃນ ທີ່ນັບຖື. ຮຽນ: ທ່ານ ພູໄຊ ເທບພະວົງ ເລຂາທິການ ສະພາການຄ້າແລະອຸດສາຫະກໍາແຫ່ງຊາດລາວ ທີ່ນັບຖື. ເລື່ອງ: ບົດຄົ້ນຄວ້າວິຊາການ ເພື່ອປະກອບຄຳເຫັນ ໃສ່ “ຮ່າງ” ຂໍ້ຕົກລົງວ່າດ້ວຍການສ້າງຕັ້ງ ແລະ ຄຸ້ມຄອງຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າ ຂອງ ນິຕິບຸກຄົນຕ່າງປະເທດ ຢູ່ ສ.ປ.ປ. ລາວ ທີ່ຈະມີກອງປະຊຸມຂຶ້ນ ໃນວັນທີ 06 ເມສາ 2018 ທີ່ຈະມາເຖິງ ຈັດໂດຍສະພາການຄ້າ ແລະ ອຸດສາຫະກໍາແຫ່ງຊາດລາວ. ─ ອີງຕາມ ຂໍ້ຕົກລົງວ່າດ້ວຍການຈັດຕັ້ງ ແລະ ການເຄື່ອນໄຫວ ຂອງ ກົມພັດທະນາການບໍລິຫານລັດ ກະຊວງພາຍໃນ (ສະບັບປັບປຸງ) ເລກທີ 360/ພນ, ລົງວັນທີ 30 ສິງຫາ 2017; ─ ອີງຕາມຂໍ້ຕົກລົງວ່າດ້ວຍການແບ່ງຄວາມຮັບຜິດຊອບ ໃຫ້ພະນັກງານ-ລັດຖະກອນຂອງພະແນກນິຕິກຳ ກົມພັດທະນາການບໍລິຫານລັດ ກະຊວງພາຍໃນ ສະບັບເລກທີ 03/ພນ.ກພລ, ລົງວັນທີ 07 ກຸມພາ 2014 [ແລະ] ອີງຕາມຂໍ້ຕົກລົງວ່າດ້ວຍການແບ່ງພາລະບົດບາດ, ໜ້າທີ່ ແລະ ຄວາມຮັບຜິດຊອບ ໃຫ້ພະນັກງານ-ລັດຖະກອນ ຂອງ ພະແນກນິຕິກຳ ກົມພັດທະນາການບໍລິຫານລັດ ສະບັບລົງວັນທີ 28 ທັນວາ 2017; ─ ອີງຕາມໜັງສືເຊີນ ຂອງ ເລຂາທິການ ສະພາການຄ້າ ແລະ ອຸດສາຫະກໍາແຫ່ງຊາດລາວ ສະບັບເລກທີ 0351/ສຄອຊ, ລົງວັນທີ 26 ມີນາ 2018 [ແລະ] ອີງຕາມການມອບໝາຍ ຂອງ ທ່ານຫົວໜ້າກົມພັດທະນາການບໍລິຫານລັດ ຄັ້ງວັນທີ 03 ເມສາ 2018. ພະແນກນິຕິກໍາ ກົມພັດທະນາການບໍລິຫານລັດ ຂໍຖືເປັນກຽດຮຽນມາຍັງທ່ານ ກ່ຽວກັບການຄົ້ນຄວ້າດ້ານວິຊາການເບື້ອງຕົ້ນ (Concept Paper) ຕໍ່ “ຮ່າງ” ຂໍ້ຕົກລົງວ່າດ້ວຍການສ້າງຕັ້ງ ແລະ ຄຸ້ມຄອງຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າ ຂອງ ນິຕິບຸກຄົນຕ່າງປະເທດ ຢູ່ ສ.ປ.ປ. ລາວ ຊຶ່ງພະແນກນິຕິກໍາ ກພລ ກະຊວງບພາຍໃນ ຂໍຖືເປັນກຽດປະກອບຄໍາເຫັນຕື່ມ ຕາມລະດັບຄວາມຮູ້-ຄວາມເຂົ້າໃຈດ້ານວິຊາການ ເພື່ອໃຫ້ເນື້ອໃນໃຫ້ຄົບຖ້ວນ, ຈະແຈ້ງ ແລະ ຮັດກຸມຄື: I. ດ້ານໂຄງຮ່າງຂອງ “ຮ່າງ” ຂໍ້ຕົກລົງ ພະແນກນິຕິກໍາ ກພລ ກ່ອນອື່ນກໍ່ຂໍສະແດງຄວາມຊົມເຊີຍມາຍັງຄະນະຮັບຜິດຊອບຄົ້ນຄວ້າ ຊຶ່ງເຫັນດີເປັນເອກະພາບໃນເບື້ອງຕົ້ນ ກ່ຽວກັບໂຄງປະກອບເນື້ອໃນຂອງ “ຮ່າງ” ຂໍ້ຕົກລົງ ທີ່ຄະນະຮັບຜິດຊອບໄດ້ຄົ້ນຄວ້າຮ່າງມານີ້ ຊຶ່ງສ່ວນໃຫຍ່ແລ້ວແມ່ນສາມາດຮັບປະກັນ ແລະ ສອດຄ່ອງກັບຫຼັກການລວມຂອງການສ້າງນິຕິກໍາ ຕາມທີ່ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການສ້າງນິຕິກໍາ ສະບັບເລກທີ 19/ສພຊ, ລົງວັນທີ 12 ກໍລະກົດ 2012 ແລະ ເນື້ອໃນ ໝວດທີ 7 (ມາດຕາ 55 ແລະ 56) ຂອງກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການສົ່ງເສີມການລົງທຶນ (ສະບັບປັບປຸງ) ເລກທີ 14/ສພຊ, ລົງວັນທີ 17 ພະຈິກ 2016 ໄດ້ກໍານົດແລ້ວ ຊຶ່ງຕາມຄະນະໄດ້ຮ່າງມາ ມີໂຄງຮ່າງເບື້ອງຕົ້ນຄື: 08 ໝວດ ແລະ 23 ມາດຕາມີຄື: T ໝວດທີ 1. ບົດບັນຍັດທົ່ວໄປ (ມີ 04 ມາດຕາ); T ໝວດທີ 2. ປະເພດ ແລະ ການອະນຸຍາດສ້າງຕັ້ງຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າ ຂອງ ນິຕິບຸກຄົນຕ່າງປະ ເທດ (ມີ 06 ມາດຕາ); T ໝວດທີ 3. ສິດ ແລະ ໜ້າທີ່ ຂອງ ຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າຂອງນິຕິບຸກຄົນຕ່າງປະເທດ (ມີ 02 ມາດຕາ); T ໝວດທີ 4. ອາຍຸ ແລະ ການຕໍ່ອາຍຸຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າ ຂອງ ນິຕິບຸກຄົນຕ່າງປະເທດ (ມີ 03 ມາດຕາ); T ໝວດທີ 5. ຂໍ້ຫ້າມສໍາລັບຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າ ຂອງ ນິຕິບຸກຄົນຕ່າງປະເທດ (ມີ 01 ມາດຕາ); T ໝວດທີ 6. ອົງການຄຸ້ມຄອງ ແລະ ຕິດຕາມກວດກາ (ມີ 02 ມາດຕາ); T ໝວດທີ 7. ມາດຕະການຕໍ່ຜູ້ລະເມີດ (ມີ 03 ມາດຕາ); T ໝວດທີ 8. ບົດບັນຍັດສຸດທ້າຍ (ມີ 02 ມາດຕາ). ສ່ວນການສະເໜີເພີ່ມ ແລະ ສະເໜີປັບປຸງບາງໝວດ-ບາງມາດຕາ ເພື່ອໃຫ້ມີຄວາມສອດຄ່ອງຕື່ມດັ່ງນີ້: ─ ເພີ່ມໝວດໃໝ່ຄື: ໝວດທີ 5 (ໃໝ່) ທຶນສ້າງຕັ້ງ. ສ່ວນໝວດອື່ນໆ ຫຼັງຈາກໝວດທີ 5 ເກົ່າ ເປັນໝວດທີ 6 ແລະ ໝວດອື່ນໆ ກໍ່ປ່ຽນຕົວເລກຕາມລໍາດັບ; ─ ປັບປຸງບາງໝວດຄື: (1) ປ່ຽນຊື່ໝວດທີ 2 ໃຫ້ຈະແຈ້ງຕື່ມຄື: ໝວດທີ 2. ປະເພດ ແລະ ເງື່ອນໄຂ (ລັກສະນະ) ຂອງ ຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າຂອງນິຕິບຸກຄົນຕ່າງປະເທດ; (2) ປັບປຸງໝວດທີ 2 ໂດຍແຍກອອກໄປສ້າງເປັນໝວດໜຶ່ງຕ່າງຫາກຄື: ໝວດທີ 3. ຂັ້ນຕອນການອະນຸມັດສ້າງຕັ້ງ (ຫຼື ຈົດທະບຽນ?) ຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າຂອງນິຕິບຸກຄົນຕ່າງປະເທດ ປະຈໍາ ສ.ປ.ປ. ລາວ; (3) ປ່ຽນຊື່ໝວດທີ 5 ໃຫ້ກະທັດເຂົ້າຕື່ມຄື: ໝວດທີ 7 ຂໍ້ຫ້າມ. ─ ປ່ຽນເລກທີໝວດ ເປັນເລກໂຣແມັງ ເນື່ອງຈາກຂໍ້ຕົກລົງສະບັບນີ້ບໍ່ມີພາກ ຈຶ່ງສາມາດຍົກຖານະຂອງໝວດ ມາເປັນຂົງເຂດວຽກງານໃຫຍ່ໄດ້ (ແທນພາກ). ສັງລວມແລ້ວ ໂຄງຮ່າງ (ຫຼື ໂຄງປະກອບ) ຂອງຂໍ້ຕົກລົງສະບັບນີ້ ທີ່ສະເໜີໃຫ້ປັບປຸງເພີ່ມຕື່ມ ປະກອບມີ: T ໝວດທີ I. ບົດບັນຍັດທົ່ວໄປ; T ໝວດທີ II. ປະເພດ ແລະ ເງື່ອນໄຂ (ລັກສະນະ) ຂອງ ຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າຂອງນິຕິບຸກຄົນຕ່າງປະເທດ; T ໝວດທີ III. ຂັ້ນຕອນການອະນຸມັດສ້າງຕັ້ງ (ຫຼື ຈົດທະບຽນ?) ຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າ ຂອງ ນິຕິບຸກຄົນຕ່າງປະເທດ ປະຈໍາ ສ.ປ.ປ. ລາວ; T ໝວດທີ IV. ສິດ ແລະ ໜ້າທີ່ ຂອງ ຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າຂອງນິຕິບຸກຄົນຕ່າງປະເທດ; T ໝວດທີ V. (ໃໝ່) ທຶນສ້າງຕັ້ງ; T ໝວດທີ VI. ອາຍຸ ແລະ ການຕໍ່ອາຍຸຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າ ຂອງ ນິຕິບຸກຄົນຕ່າງປະເທດ; T ໝວດທີ VII. ຂໍ້ຫ້າມ; T ໝວດທີ VIII. ອົງການຄຸ້ມຄອງ ແລະ ຕິດຕາມກວດກາ; T ໝວດທີ IX. ມາດຕະການຕໍ່ຜູ້ລະເມີດ; T ໝວດທີ X. ບົດບັນຍັດສຸດທ້າຍ. II. ດ້ານເນື້ອໃນຂອງ “ຮ່າງ” ຂໍ້ຕົກລົງ 1. ບ່ອນອີງຂອງຂໍ້ຕົກລົງ ຂໍ້ຕົກລົງສະບັບນີ້ ກ່ອນໄດ້ຮັບການປະກາດໃຊ້ ມີຄວາມຈໍາເປັນຕ້ອງມີບ່ອນອີງດ້ານນິຕິກໍາ ໂດຍສະເພາະແມ່ນນິຕິກໍາໃດທີ່ມີການສ້າງໃໝ່, ປັບປຸງ ແລະ ຂະບວນການຕ່າງໆ ຂອງການຄົ້ນຄວ້ານໍາສະເໜີ. ສະນັ້ນ, ຄວນກໍານົດບ່ອນອີງ ໃນການຄົ້ນຄວ້າສ້າງຂໍ້ຕົກລົງສະບັບນີ້ ຄື: ─ ອີງຕາມ ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການສົ່ງເສີມການລົງທຶນ (ສະບັບປັບປຸງ) ເລກທີ 14/ສພຊ, ລົງວັນທີ 17 ພະຈິກ 2016; ─ ອີງຕາມ ດໍາລັດວ່າດ້ວຍການຈັດຕັ້ງ ແລະ ການເຄື່ອນໄຫວ ຂອງ ກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ ສະບັບເລກທີ 201/ນຍ, ລົງວັນທີ 30 ມິຖຸນາ 2017; ─ ອີງຕາມການສະເໜີ ຂອງ ກົມສົ່ງເສີມການລົງທຶນ... 2. ຊື່ຂອງຂໍ້ຕົກລົງ ເປົ້າໝາຍດັດປັບຂອງຂໍ້ຕົກລົງສະບັບນີ້ ແມ່ນການອະນຸມັດການສ້າງຕັ້ງ ແລະ ການຄຸ້ມຄອງກວດກາ ຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າຂອງນິຕິບຸກຄົນຕ່າງປະເທດ ທີ່ມາເຄື່ອນໄຫວ ຢູ່ໃນ ສ.ປ.ປ. ລາວ. ສະນັ້ນ, ຊື່ຂອງນິຕິກໍາສະບັບນີ້ ຄວນປ່ຽນເປັນ: ຂໍ້ຕົກລົງ ວ່າດ້ວຍການຄຸ້ມຄອງ ຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າຂອງນິຕິບຸກຄົນຕ່າງປະເທດ ໃນ ສ.ປ.ປ. ລາວ. 3. ພາລະບົດບາດ, ໜ້າທີ່ ແລະ ຂອບເຂດສິດ ຂອງ ຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າ ເນື້ອໃນໂດຍລວມແລ້ວ ແມ່ນສອດຄ່ອງ, ແຕ່ເພື່ອໃຫ້ຮັດກຸມຕື່ມອີກ ຄວນປັບປຸງບາງເນື້ອໃນຕື່ມເຊັ່ນ: ມາດຕາ 11 ສິດຂອງຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າ ແລະ ມາດຕາ 12 ໜ້າທີ່ ຂອງ ຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າ ຊຶ່ງເນື້ອໃນຈໍານວນໜຶ່ງສະຫຼັບກັນ ບາງອັນເປັນສິດ ແຕ່ໄປກໍານົດເປັນໜ້າທີ່ ຫຼື ພັນທະ, ກົງກັນຂ້າມອັນໃດເປັນໜ້າທີ່ ແຕ່ພັດໄປກໍານົດຢູ່ໃນມາດຕາທີ່ວ່າດ້ວຍສິດ. ນອກຈາກນີ້ແລ້ວ, ບາງເນື້ອໃນແມ່ນເງື່ອນໄຂຂອງສໍານັກງານຜູ້ຕາງໜ້າ ແຕ່ມາກໍານົດຢູ່ໃນ 02 ມາດຕານີ້ ຕາມຫຼັກວິຊາການແລ້ວເຫັນວ່າ ບໍ່ເໝາະສົມປານໃດ. 4. ຂະບວນການຄຸ້ມຄອງ-ຕິດຕາມກວດກາຂອງລັດ ແລະ ການລາຍງານຂອງບັນດາຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າ ບໍ່ກົງກັນ. ສະນັ້ນ, ຄວນກໍານົດໃຫ້ເປັນເອກະພາບເຊັ່ນ: 3 ເດືອນ, 6 ເດືອນ ຫຼື ປະຈໍາປີ?. III. ຂໍ້ສະເໜີປັບປຸງບາງເນື້ອໃນ – ປັບປຸງການກໍານົດຊື່ຫຍໍ້ ຂອງ ຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າຂອງນິຕິບຸກຄົນຕ່າງປະເທດ ດ້ວຍຄໍາວ່າ: “ຫຕປ” ຫຼື ເອີ້ນຫຍໍ້ວ່າ: “ຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າ” ກໍ່ໄດ້ ໃນຂໍ້ຕົກລົງສະບັບນີ້ ເພື່ອໃຫ້ກະທັດຮັດ; – ປັບປຸງກ່ຽວກັບຊື່ຂອງອົງການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນຂັ້ນຕ່າງໆ ຊຶ່ງລັດຖະທໍາມະນູນ ແຫ່ງ ສ.ປ.ປ. ລາວ [ແລະ] ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນ (ສະບັບປັບປຸງ ປີ 2015) ໄດ້ກໍານົດກ່ຽວກັບການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນ ຂອງ ສ.ປ.ປ. ລາວ ມີ 03 ຂັ້ນຄື: ຂັ້ນແຂວງ (ປະກອບມີ: ແຂວງ ແລະ ນະຄອນຫຼວງ); ຂັ້ນເມືອງ (ປະກອບມີ: ເມືອງ, ເທດສະບານ ແລະ ນະຄອນ) ແລະ ຂັ້ນບ້ານ (ປະກອບມີ: ບ້ານ); – ອົງການຈັດຕັ້ງຄຸ້ມຄອງ ຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າຂອງນິຕິບຸກຄົນຕ່າງປະເທດ ຢູ່ ສ.ປ.ປ. ລາວ ມີ 02 ຂັ້ນຄື: ຂັ້ນສູນກາງ ແລະ ຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນ ຄື: ກ. ຂັ້ນສູນກາງ: ກົມສົ່ງເສີມການລົງທຶນ ກະຊວງແຜນການແລະການລົງທຶນ ໃນຖານເປັນຫ້ອງການການບໍລິການການລົງທຶນປະຕູດຽວ ຂັ້ນສູນກາງ (ຫ້ອງການປະຈໍາການ ຄະນະກໍາມະການສົ່ງເສີມ ແລະ ຄຸ້ມຄອງການລົງທຶນ); ຂ. ຂັ້ນທ້ອງຖິ່ນ: ພະແນກແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ ແຂວງ, ນະຄອນຫຼວງ. – ປັບປຸງໝວດທີ 5. ຂໍ້ຫ້າມສໍາລັບຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າ ຂອງ ນິຕິບຸກຄົນຕ່າງປະເທດ ທີ່ມີພຽງແຕ່ 01 ມາດຕາເທົ່ານັ້ນ ໃຫ້ມີ 02 ມາດຕາ ຫຼື ຫຼາຍກວ່າ 02 ມາດຕາຂຶ້ນໄປ, ແຕ່ຖ້າຫາກບໍ່ສາມາດສ້າງມາດຕາໃໝ່ຂຶ້ນມາເພີ່ມອີກໃນໝວດດັ່ງກ່າວແລ້ວ ຄວນສັບຊ້ອນມາດຕາດັ່ງກ່າວເຂົ້າໃສ່ໝວດອື່ນທີ່ມີເນື້ອໃນໃກ້ຄຽງ ກໍ່ໄດ້. IV. ດ້ານເນື້ອໃນສໍາຄັນ ທີ່ບໍ່ໄດ້ກໍານົດຢູ່ໃນ “ຮ່າງ” ຂໍ້ຕົກລົງ ການເຄື່ອນໄຫວວຽກງານໃນໄລຍະຜ່ານມາ (ໂດຍສະເພາະແມ່ນເລີ່ມຕັ້ງແຕ່ 2016 ພາຍຫຼັງການປັບປຸງ ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການສົ່ງເສີມການລົງທຶນ ໄດ້ຜ່ານການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດມາ) ລັດຖະບານ ກໍ່ຄືກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ ແມ່ນໄດ້ມີການພົວພັນສະນິດແໜ້ນກັບບັນດາກະຊວງ, ອົງການຈັດຕັ້ງຂັ້ນສູນກາງ ແລະ ອົງການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນຂັ້ນຕ່າງໆ ໄດ້ຍົກໃຫ້ເຫັນສະພາບການເຄື່ອນໄຫວວຽກງານໃນໄລຍະຜ່ານມາ, ບັນຫາ, ສິ່ງທ້າທາຍ ແລະ ບົດຮຽນຂອງຕ່າງປະເທດ ມາສະເໜີຕື່ມ (ເປັນຂໍ້ມູນພື້ນຖານ) ເພື່ອໃຫ້ສາມາດບັນຈຸເນື້ອໃນທີ່ສໍາຄັນໃນ “ຮ່າງ” ຂໍ້ຕົກລົງສະບັບນີ້ຕື່ມ ເພື່ອໃຫ້ຮັດກຸມຂຶ້ນກວ່າເກົ່າ ຕາມທ່າອ່ຽງລວມຂອງການພົວພັນທັງໃນພາກພື້ນ-ສາກົນ. ຕາມຫຼັກການແລ້ວ ຂໍ້ຕົກລົງສະບັບໃໝ່ນີ້ ຄວນລະບຸແຈ້ງວ່າ: ການຄຸ້ມຄອງມະຫາພາກ ແມ່ນຄະນະກໍາມະການສົ່ງເສີມ ແລະ ຄຸ້ມຄອງການລົງທຶນ, ສ່ວນການຄຸ້ມຄອງວິຊາການ ແມ່ນພາລະບົດບາດຄຸ້ມຄອງ ຂອງ ຂະແໜງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ ຕາມທີ່ໄດ້ກໍານົດ ໄວ້ໃນກົດໝາຍ ແລະ ດໍາລັດຂອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ, ສ່ວນການພົວພັນປະສານງານ ແມ່ນບັນດາກະຊວງ, ອົງການຈັດຕັ້ງ ທັງຂັ້ນສູນກາງ ແລະ ອົງການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນຂັ້ນຕ່າງໆ. V. ຂໍ້ສະເໜີແລກປ່ຽນ ແລະ ຂໍຄໍາເຫັນດ້ານເຕັກນິກ-ວິຊາການອື່ນໆ ໂດຍລວມແລ້ວ ຂະບວນການຄົ້ນຄວ້າ “ຮ່າງ” ຂໍ້ຕົກລົງສະບັບສ້າງໃໝ່ນີ້ ຖ້າຮັບປະກັນແທ້ ໃນດ້ານຫຼັກການ, ເນື້ອໃນ ແລະ ຂັ້ນຕອນຕ່າງໆ ຂອງການສ້າງນິຕິກໍາແລ້ວ ຄວນອີງໃສ່ເນື້ອໃນຂອງກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການສ້າງນິຕິກໍາ ສະບັບເລກທີ 19/ສພຊ, ລົງວັນທີ 12 ກໍລະກົດ 2012, ແຕ່ຖ້າຫາກບໍ່ສາມາດຈັດຕັ້ງໄດ້ຄົບຖ້ວນ ພະແນກນິຕິກໍາ ກພລ ຂໍສະເໜີຄໍາເຫັນດ້ານວິຊາການຕື່ມດັ່ງນີ້: ─ ການຜັນຂະຫຍາຍກົດໝາຍ ມາເປັນນິຕິກໍາລະອຽດ ອາດຈະສ້າງເປັນດໍາລັດຂອງລັດຖະບານ, ຂໍ້ຕົກລົງຂອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ຫຼື ຂໍ້ຕົກລົງ-ຄໍາແນະນໍາ ຂອງ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ທີ່ຮັບຜິດຊອບຄຸ້ມຄອງລັດ ກໍ່ໄດ້, ແຕ່ບັນຫາກ່ຽວກັບຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້ານິຕິບຸກຄົນຂອງຕ່າງປະ ເທດ ທີ່ມາເຄື່ອນໄຫວ ຢູ່ໃນ ສ.ປ.ປ. ລາວ ແມ່ນບັນຫາສໍາຄັນໜຶ່ງ ທີ່ຕ່າງປະເທດໃຫ້ຄວາມສົນໃຈ ເຊັ່ນ: ຫ້ອງການການຄ້າຕ່າງປະເທດ (ມີຖານະເປັນອົງການຈັດຕັ້ງຂອງລັດ), ແຕ່ຖ້າຫ້ອງການນິຕິບຸກຄົນຕ່າງປະເທດ (ເອກະຊົນ, ຫຸ້ນສ່ວນ?) ໃນເງື່ອນໄຂທີ່ ສ.ປ.ປ. ລາວ ມີຄະນະກໍາມະການສົ່ງເສີມ ແລະ ຄຸ້ມຄອງການລົງທຶນ ທີ່ໄດ້ຮັບການອະນຸມັດສ້າງຕັ້ງໂດຍລັດຖະບານ ທີ່ມີ ທ່ານຮອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ເປັນປະທານຄະນະກໍາມະການດັ່ງກ່າວ. ສະນັ້ນ, ເໝາະສົມຫຼືບໍ່ ນິຕິກໍາສະບັບ ຄວນແມ່ນທ່ານຮອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ຈະເປັນຜູ້ລົງນາມ? ເພື່ອເພີ່ມຄວາມເຊື່ອໝັ້ນດ້ານຕ່າງໆ; ─ ຄວນປະເມີນຜົນກະທົບຂອງ “ຮ່າງ” ຂໍ້ຕົກລົງ ທີ່ຄາດຄະເນວ່າ ອາດຈະເກີດຂຶ້ນ ພາຍຫຼັງການປະກາດໃຊ້ຂໍ້ຕົກລົງສະບັບສ້າງໃໝ່ນີ້; ─ ອົງການຄຸ້ມຄອງວຽກງານດັ່ງກ່າວ ຄວນຍົກສູງບົດບາດໃນການຈັດຕັ້ງ-ຜັນຂະຫຍາຍ ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການສົ່ງເສີມການລົງທຶນ (ສະບັບປັບປຸງ) ໜັກແໜ້ນຂຶ້ນຕື່ມເຊັ່ນ: ຮຽກໂຮມກອງປະຊຸມ, ການປ້ອງກັນເນື້ອໃນ, ການລົງທາບທາມຄໍາຄິດຄໍາເຫັນ, ການຕິດຕາມກວດກາການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ຫຼື ການຜັນຂະຫຍາຍນິຕິກໍາສະບັບນີ້ ໃຫ້ເປັນອັນລະອຽດຕ່າງໆ ຄວນແມ່ນຄວາມຮັບຜິດຊອບຕົ້ນຕໍ (ເຈົ້າການ) ກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ (ກົມສົ່ງເສີມການລົງທຶນ) ແທນທີ່ ສະພາການຄ້າ ແລະ ອຸດສາຫະກໍາແຫ່ງຊາດລາວ; ─ ສະເໜີປັບປຸງ ຄໍາຫຍໍ້ຂອງປະເທດ (ສປປ ລາວ) ໃຫ້ຖືກຕາມລັດຖະທໍາມະນູນ ແຫ່ງ ສ.ປ.ປ. ລາວ ໄດ້ກໍານົດຄື: ສາທາລະນະລັດ ປະຊາທິປະໄຕ ປະຊາຊົນລາວ; ─ ຄໍາວ່າ: “ບໍລິສັດແມ່” ມີຄວາມເໝາະສົມຫຼືບໍ່ ໃນການຮ່າງນິຕິກໍາ? ເຮົາອາດຈະໃຊ້ຄໍາສັບທີ່ນິຍົມກັນ ແລະ ເປັນທາງການກວ່າເຊັ່ນ: ບໍລິສັດໃຫຍ່, ສໍານັກງານໃຫຍ່ບໍລິສັດ, ກຸ່ມບໍລິສັດ ຫຼື ຫ້ອງການກຸ່ມບໍລິສັດ... ດັ່ງນີ້ເປັນຕົ້ນ; ─ ຄະນະກໍາມະການ ຫຼື ຄະນະສະເພາະກິດໃດໜຶ່ງ ອາດຈະໄດ້ຮັບການແຕ່ງຕັ້ງຈາກຂັ້ນເທິງ ເພື່ອຄຸ້ມຄອງ, ຮັບຜິດຊອບ ຫຼື ແກ້ໄຂບັນຫາໃດໜຶ່ງ ຄວນກໍານົດຕື່ມຫຼືບໍ່? ຖ້າຫາກມີຄວາມຈໍາເປັນ ກໍ່ຄວນໄດ້ພິຈາເອົາເຂົ້າໃນຂໍ້ຕົກລົງສະບັບດັ່ງກ່າວ (ໝວດໃໝ່ ຫຼື ປັບປຸງໃສ່ໝວດເກົ່າທີ່ຮ່າງມາ ແລ້ວກໍານົດເນື້ອໃນດັ່ງກ່າວ ເຂົ້າຕື່ມກໍ່ໄດ້) ບ່ອນທີ່ເຫັນວ່າເໝາະສົມ; ─ ເອົາໃຈໃສ່ປັບປຸງ-ແກ້ໄຂ ປາກົດການຫຍໍ້ທໍ້ທີ່ເກີດຂຶ້ນໃນສັງຄົມ ເປັນຕົ້ນແມ່ນການສ້າງຕັ້ງຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າ ແຕ່ມີການເຄື່ອນໄຫວແບບທຸລະກິດ ແທນທີ່ຈະເປັນຫ້ອງການໃຫ້ຄໍາປຶກສາ, ຮ້າຍແຮງໄປກວ່ານັ້ນ ແມ່ນຈັດຕັ້ງຂຶ້ນເພື່ອເປັນບ່ອນຟອກເງິນ; [ແລະ] ─ ເນື້ອໃນປີກຍ່ອຍອື່ນໆ ຕື່ມອີກຈໍານວນໜຶ່ງ. ບົດຄົ້ນຄວ້າດ້ານວິຊາການສະບັບນີ້ ເປັນພຽງການສຶກສາຄົ້ນຄວ້າດ້ານວິຊາການພາຍໃນເທົ່ານັ້ນ. ດັ່ງນັ້ນ, ພະແນກນິຕິກໍາ ຈຶ່ງຂໍປະກອບຄຳເຫັນຮຽນມາຍັງທ່ານ ເພື່ອພິຈາລະນາ ແລະ ໃຫ້ທິດຊີ້ນໍາ ຕາມທາງຄວນດ້ວຍ (ຮຽນມາດ້ວຍຄວາມເຄົາລົບນັບຖືຢ່າງສູງ). ຫົວໜ້າພະແນກນິຕິກໍາ ລັງສິດ ຖານະສຸກ
ທ່ານ ນາງນ້ອຍ
06-04-2018 11:57:35
ມາດຕາທີ 20- ພາກສ່ວນໃດເປັນຄົນກວດສອບວ່າ ຜູ້ຕ່າງໜ້າຂອງນິຕິບຸກຄົນຕ່າງປະເທດທີ່ຕັ້ງຢູ່ ສປປລາວ ປະຕິບັດຕາມ ມາດຕາທີ 20 - ກໍລະນີຜູ້ຕ່າງໜ້າຂອງນິຕິບຸກຄົນຕ່າງປະເທດທີ່ຕັ້ງຢູ່ ສປປລາວ ເຮັດຜິດ ຫລື ບໍປະຕິບັດຕາມ ມາດຕາ ທີ 20, ແມ່ນຈະມີມາດຕະການລົງໂທດແນວໃດ?
ທ່ານ ສຸກສຳລານ
06-04-2018 11:45:26
ໝວດທີ 5 ສະເໜີເພີ່ມເຕີມ 2 ຂໍ້ - ຫ້າມເຄື່ອນໄຫວ ຫລື ປະຕິບັດ ທຸກຮູບການທີ່ຫວັງຜົນປະໂຫຍດ ທາງດ້ານການເມືອງຊ້ອນແຝງ - ຫ້າມເຄື່ອນໄຫວ ຫລື ປະຕິບັດ ທຸກຮູບການທີ່ຂັດ ແລະ ບໍ່ສອດຄ່ອງກັບລະບຽບກົດໝາຍ ຂອງ ສປປລາວ
ທ່ານ ສຸກສໍາລານ
06-04-2018 11:39:14
ໝວດທີ 5 ສະເໜີ ພີ່ມຕື່່ມດັ່່ງນີ້: - ຫ້າມເຄື່ອນໄຫວ ຫຼື ປະຕິບັດທຸກຮູບການ ທີ່ຫວັງຜົນປະໂຫຍດ ດ້ານການເມືອງຊ້ອນແຟງ; - ຫ້າມເຄື່ອນໄຫວ ຫຼື ປະຕິບັດທຸກຮູບການທີ່ຄັດ ແລະ ບໍ່ສອດຄ່ອງກັບລະບຽບກົດໝາຍຂອງ ສປປ ລາວ.